ʌn’finiʃt

Моята бабичка е толкова мъничка… Метър и петдесет едва, с любопитни и открити сиво-сини очи.
Моята бабичка си има престилка. Шарена, винаги старателно завързана.
…И винаги шета. Пристъпва тихичко с мъничките си крачета, подрежда възглавниците, понамества пердето. Някъде отзад свисти  чайникът. Тя е стопанката на къщата. Тя знае…
Знае да чака в дългите зимни нощи, когато понякога оставя настрани плетката и се взира умислено през прозореца… Мълчаливо тъгува, но чака… Да мине зимата; да дойдеш, за да те погали със загрубелите си ръце.
Мълчи и се вслушва… Ще дойде пролетта, ще се разлистят дърветата. Коренчетата ще си проправят път. Пак ще чопли градината…
А котката си проправя път към скута и, моята бабичка я мъмри с такава обич в гласа…
Понамества си очилата, въздъхва незабележимо. Дъртият дреме, наметнат с шубата. И все още я нарича ‘Невесто…’ :)
Моята бабичка… Ех, моята бабичка… Тя е толкова хубава…
Получих бележка от нея, прикрепена към топъл пуловер. Съвсем мъничка бележка, леко поизмачкана в краищата. С неуверен и сякаш детски почерк старателно е написала ‘Обичам те’…

~ by secondlifesyndrome on February 5, 2007.

6 Responses to “ʌn’finiʃt”

  1. Бабите са най яките на светъ , много си я обичам аз моята
    Все още ми плете шушони , които ги нося само в нейно присъствие , но иначе много ме радва , прави ги невероятно красиви и ми ги подарява с такава любов , че не е истина
    Естественно прави и най яката месеница в светъ :Д
    Да ми е жива и здрава !

  2. много хубаво написано :)

  3. Благодаря…

  4. просълзи ме, бе момиче! а моята бабичка е далече и се виждаме рядко…домъчня ми

  5. :) чудна баба! :)

  6. Мисля, че това е едно от най-милите неща, които съм чела някога…

Leave a Reply

 
